The Queen of Pop

Hon är ju helt fantastisk.

Nu har Madonna turnerat sedan i slutet av maj och det är fortfarande mer än en månad kvar av denna MDNA-turné. Ofta är det utsålda hus och turnén kommer att gå till historien för besöksantalet och intäkterna, för att så många ville se henne!

Där fick ni, alla ni som tvivlar och tvivlat på den störste av dem alla, The Queen of Pop!
Hon har gett allt till oss och gett oss hopp. Hon ger allt av sig själv och när jag tänker tillbaka på konserten jag var på, så är det faktiskt för mig ett minne för livet. Att få lyssna till henne var en gåva, att liksom bara vara där och så nära. Hon har skänkt mig så mycket glädje och tröst i livet att ni inte ens kan ana om dess proportioner.

2012 blev verkligen Madonnas år. Jag önskar att det gick att veva i repris! Madonna är störst av dem alla!

Ja, jag tar de orden i min mun nu, att hon är störst av dem alla… förbi alla stora män och grupper i musikvärlden. För mig är hon störst även i detta avseende numera. Hennes turné är en sådan succé och hon drar så mycket folk (som ingen annan är i närheten av) att jag vågar vara så frank i mitt påstående. Hon är störst alla kategorier. Hon har levererat i 30 år nu och vem kommer i närheten av det?

Som jag sagt många gånger, så ger hon ljus och värme i mitt liv. Att ens någon (som faktiskt hänt) vågar lägga henne i mörkrets korridorer, det gör mig så vred. Då vet man verkligen inte vad man talar om. Denna själ har så mycket ljus i sig att hon faktiskt orkar dela med sig av det till oss andra. Så är det och det kan få betvivla om man inte har en världsbild rakt upp och ner mot den gängse. Madonna ger och ger…och från mig får hon bara tillbaka kärlek. Hon har gett mig så mycket och fortsätter att så göra.

Må hon aldrig sluta att skänka oss glädje. Må hon spela in musik i många år till. Må hon bara vara den hon är. Må hon vara Madonna! Vi är så många som älskar det hon gör, står för och det hon tillför våra liv. En ljusängel, en stor själ som sprider ljus i vår värld.

Tack för Madonna! Tack för allt Madonna!