Vi ska på Melodifestivalen 2013, den stora finalen i Friends Arena. Jag och sonen! Så roligt.

Dyrt som sjuttsingen blev det, men jag hade ju lovat min son att åka just på finalen och så kommer det att bli nu. Väldigt roligt för oss båda. Han gillar melodifestivalen och för en gammal schlagerbög som mig är det också premiär för att vara på plats live.

Men jag var orolig ett tag eftersom priserna var skyhöga och gick åt väldigt fort. Hittade liksom inget mellanläge och att lägga 5 000 kr per biljett, det hade jag inte råd med om jag inte tog ett banklån och det tyckte jag var att gå väl långt. Men tillslut så hittade jag hyfsade biljetter på ok plats och jag hoppas så att min son blir nöjd med det.

Vill ju inte vara negativ på något vis nu men programledarna som presenterades häromdagen är för mig ganska tråkiga, rentav förutsägbara på ett negativt sätt. För Gina Dirawi storhet har jag aldrig förstått och att de väljer den väldigt många gånger återkommande deltagaren Danny Saucedo som programledare känns ganska beige. Förvånad över den bristande fantasin åt de som bestämmer detta. Det måste ju finnas andra och mer spännande själar till att leda detta evenemang?!

Men det kommer att bli häftigt ändå. Hela upplevelsen tillsammans med min son kommer att vara så rolig och jag hoppas ju så att han får ett minne för livet. För det tror jag att jag kommer att få… (;-)