Album cover Born this way Tack vare Spotify så har jag redan idag fått tillgång till Lady Gagas nya CD. Den heter Born this way och det är bara att falla platt, erkänna och lägga sig för Stefani Joanne Angelina Germanotta! Hon rular fett som jag skulle sagt om jag varit ung och fin idag! Flera låtar når episka höjder för mig. Får liksom inte nog och så har jag inte känt ofta när jag lyssnar till ny musik… och då speciellt inte till Gaga.Såg en konsert med henne häromdagen på TV som också förstärkte den positiva bild jag börjat få av henne. Hon lyfte sina fans på ett sätt som jag sällan sett.

Jag tycker hon har gått mot mer dansvänlighet i sina låtar. Mindre kantighet och mindre av den hårdhet jag kunde uppleva tidigare. Med plattan Born this way så sällar hon sig till Madonna, Britney Spears, Dana International, Rihanna och Dolly Parton och äter sig in i mitt hjärta av kvinnliga kanonartister. Har de väl gjort det så har de ett helv…te att ta sig därifrån… (;-)

Låtlista (skärmdump från Spotify):

Skärmdump från Spotify

Absolut högsta betyg (5) får följande spår av mig:

* Marry the night – underbar poplåt som får mig att rysa av välbehag
* Born this way – som gjorde att jag i januari fick upp ögonen för Gaga ordentligt. Fantastiskt text!
* Scheiße – crazy, tuff på ett bra sätt och riktigt dansant! När hon pratsjunger… mmmmm!
* Highway Unicorn (Road to Love) – vilket tryck och vilken känsla! Love it!
* Heavy Metal Lover – vilket tunggung!! Älskar soundet!
* Electric Chapel – den här låten har en känsla som jag inte kan förklara mer än att jag älskar den!
* Yoü and I – en riktig allsång som måste passa perfekt live. Mäktigt!

Government Hooker (4) , Americano (3), Hair (3), Bad Girls (3) och The Edge Of Glory (4) är också bra låtar även om de inte når upp till högsta betyg.

De enda spår som jag inte kommer att lyssna på är Bloody Mary (2), Judas (2) och sista spåret som är en mix av Born this way som inte faller mig i smaken. Men resten, de kommer att spelas ofta hos mig!!

Snittet på plattan är hela 4 vilket kan jämföras med 3,75 som jag gav Britney Spears nya platta. Love, love, love vilket faktiskt påverkar mitt mående i positiv riktning. Mycket ny bra musik är bra för själen! Tack Stefani Joanne Angelina Germanotta!

Relaterat:
Lady Gagas nya på Spotify
Recension Aftonbladet